Dienstag, 29. August 2017

Upper Body Circuits

Barbell Row
Upright Row
Mountain CLimber
Army Crawl Push Up
Plank with Shoulder Tap


You'll never know where your limits are, if you never hit and overstep them. I like to test my limits lately. I push myself to not stop even of I want to. I set myself a goal and I stop when I'm done. It's hard, but I feel like "mission accomplished" after it.

I did two upper body circuits and a HIIT core circuit. "Army Crawl Push Ups" are great, because that extra movement between forearms and hands causes you to stabilize your mid-section and works your core muscles like crazy. If you can't do them, you can also step up on a stepper with your hands. The "Lunge Mountain Climbers" are basicly a hybrid of mountain climbers and lunges. I also did Planks with shoulder tap. In between these more upper body and core exercises I did Jump Lunges. 

Three Circuits for Upper Body and Core

Circuit 1:
9 Power Cleans
7 Front Squats
5 Push Jerks
Half Burpees AMRAP
4 rounds

Circuit 2:
Barbell Row
Upright Row
Mountain Climber
4 rounds

Circuit 3:
Army Crawl Push Ups
Jump Lunges
Plank with Shoulder Tap
Jump Squats
Lunge Mountain Climber
Jump Lunges
Every exercise AMRAP/ 4 rounds

_________________________________________________________________________________

Du wirst nie herausfinden, wo deine Grenzen sind, wenn du niemals versuchst sie zu erreichen und zu überschreiten. In letzter Zeit teste ich meine Grenzen gerne aus. Es ist hart, es ist anstrengend, aber ich höre erst auf, wenn ich fertig bin, mit dem was ich mir vorgenommen habe. Danach fühlt es sich an wie "Mission erfüllt". Das ist ein gutes Gefühl!

Ich habe zwei Oberkörper- und einen HIIT-Bauch-Zirkel gemacht. "Army Crawl Push Ups" sind großartig, denn die zusätzliche Bewegung zwischen Hand und Unterarm bewirkt, dass du deine Körpermitte stabilisierst und diese Muskeln wie verrückt arbeiten müssen. Wenn du diese Übung nicht schaffst, kannst du sie variieren, indem du mit den Händen auf einen Stepper "gehst". Die "Lunge Mountain Climber" sind im Grunde ein Hybrid aus Mountain Climbers und Ausfallschritten. Auch Plank mit Schulterantippen habe ich gemacht. Zwischen den "Bodenübungen" machte ich immer Jump Lunges. 

0 Comments:

Kommentar veröffentlichen

Bitte haltet Euch an die sogenannte Nettique. Unsachliche Kritik und Beleidigungen werden gekonnt ignoriert.